brava ♥

Nu ska ja berätta för er hur jag fick min häst :)

det började med att min mamma fick ett telefon samtal av hennes chef,
linnea sa att hon känner en som har en underbar häst som behöver komma till ett hem och bli riden.
mamma sa att hon skulle fundera på detta och jag hade ingenaning om det för jag satt hemma hos jossan.
så ringer min mobil :
hej elin , jo ja funderar på om vi ska åka upp och kolla på en häst?
VAAA !! JAAA !
mamma kom och hämtade mig så åkte vi hem och så fick ja kolla på massa kort på min underbara lilla brava :D
hon såg ut som att njuta på dom korten :)
den 10:de april åkte jag och mamma upp för att kolla på brava, vi bara åkte och åkte, hahah , sedan kommer vi fram till henne , men mamma bara : det kan inte vara hon !
jag bara : jo det är hon :'(
då står min lilla ängel och vill bara ut från den lerhagen, man såg revbenen på henne :(
vi pratade med "kristina" som ägaren hette.
hon sa : ja härregud , hon ser inte helt klok ut men ja ger henne mat men hon äter bara halva maten :(
så tog jag in henne , hon var hur pigg som hälst och jag var helt ny med henne så ja visste inte hur hon var , men hon gick iaf inte att ta i ansiktet, bak vid virvlen gick inte heller :/
jag borstade henne så fint ja bara kunde och sedan tog ja på henne hennes sadel och träns, så gick jag ut med henne, hon hade öronen helt spikrakt fram :)
hon var JÄTTEGLAD !
jag red henne på en åker och så skulle ja trava men hon bockade så jag sträckte mig i benet så jag bara skrittade på henne.
när jag var klar så tog jag in henne och sedan gick hon ut i hagen.
vi pratade med kristina och bersämde att vi skulle komma nästa helg också :)
och det gjorde jag fast vi red en skogstur (jag var där på på lördagen)
på måndagen åkte vi oxå dit , och på fredagen och på söndagen och på fredagen och sedan satte ja och mamma och pratade om vi skulle ha henne , jag ville ha henne , det kändes som kärlek i första ögonkastet !
så vi bestämde för att hämta henne den 8:de maj :)
vi fick reda på lite mer om henne , att hon var t.ex. mörkrädd, hundrädd, och massa sån skit.
vi lastade först in alla grejer i transporten och sedan skulle jag lasta in henne men då sa jag att kristina skulle göra det och hon blev såklart jätteglad för det.
sedan pussade hon brava farväll och hon grät :(
men vi tyckte allt att hon skulle komma och hälsa på och det skulle hon göra :)
så åkte vi iväg med henne och när vi kom fram så släppte vi ut henne i hagen :)
vi fick ju stänga av eftersom spinnrock var där och han var ju hingstar x)
sedan dagen efter så skulle jag rida på henne. jag kommer inte riktigt ihåg varför jag tror det var för spinnrock och sånt så jossan sa att veronika skulle komma och hämta spinnrock så det fick dom göra och massa sånt.
sedan gick det veckor och hon var jättesnäll :)
så fick jag sommarlov !
ÅHH , SOMMARLOOOOOOV !
vi fixade i stallet och massor !
efter en 3-4 veckor var stallet klart :) (vi grejade med det typ 7 v innan sommarlovet oxå)
så vi tog hem dom till mig och hade dom på sommar betet :)
och sedan så stog brava på sommarvila i 3 veckor !
jag var hos pappa i 2 veckor och sedan var jag hemme och bara tog en promenad med henne :)
sedan så red ja och jossan dom massor , och vi badade med dom och massa sånt :)
sedan var det tävling i hjälmedal :)
just det , jag glömde att det var tävling och jag tävlade på brava på våren och jag fick 2 rosetter :)
sedan så blev det agusti typ och jag tävlade med henne en gång till :)
50-60 tror jag det var :)
hon var grym så jag fick ju två rosetter där med :)
september red jag henne massor ,
sedan kom den kalla oktober :s
så jag fick ta på mig massa kläder :s
november, snön kom och det gick inte att rida :/
december, snöööööö helvete, så hon blev en köttbulle :/
nytt år :)
idag ser brava ut som en köttbulle men med räääserben x)
red henne idag och hon ville värkligen inte köra sin vanliga trav utan hon ville köra sin travar trav ;)
haha ,
JAG ÄLSKAR DIG MIN FINA ÄNGEL ! ♥♥♥

(man kan nästan säga att jag räddat livet på en underbar häst, hon skulle ha gått till slagt annars) :(

// eliinabrahamsson"hvidhaglund" ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0